5 טיפים למציאת משרד פרסום מוצלח

איך בוחרים משרד פרסום שמתאים לעסק שלכם?

 

כל בעל עסק מתחיל יאמר לכם, אם רק תתפסו אותו ברגע של גילוי לב, כי האתגר הגדול ביותר העומד בפניו, הוא החשיפה, הכניסה למודעותם של הלקוחות שעדיין אינם מכירים אותו וההתבססות שם – מיתוג. אתם יכולים לנהל עסק מדהים, עם עובדים מכשרים להפליא, להמציא בכל יום עשרה גאדג’טים חדשים, אבל אם הלקוחות לא יכירו אתכם, כי לא שמעו עליכם מעולם, כל השפע הזה איננו שווה הרבה. זהו, על רגל אחת, העיקרון המנחה מאחורי פרסום, כל פרסום, בכל סוג מדיה. ועל מנת לפרסם, במיוחד בשוק הלוחמני של ימינו, אתם נזקקים למקצוענים בתחום – כלומר, משרד פרסום.

 

  • משרד פרסום שיכול לתת לכם כלים לגיבוש אסטרטגיה

במיוחד כאשר מדובר בעסק חדש, אולם גם בעסקית בשלים יותר, ישנה חשיבות לאסטרטגיה. במקרה הטוב, אתם מגיעים “מהבית” עם “אסטרטגיה” שכוללת את החזון העסקי שלכם, אולם איננה בהכרח כוללת אסטרטגיה שיווקית או פרסומית, אשר מתאימה לחזון או לאסטרטגיה העסקית שלכם. בחירת משרד פרסום שיעזור לכם להניח את הבסיס לאסטרטגיות אלה היא חיונית, מכיוון שהיא מאפשרת לכם לתרגם את התיאוריה (חזון, אסטרטגיה עסקית) למציאות, ופורשת בפניכם את הכלים לכך, הפרסום.

 

  • משרד פרסום ש”שוחה” בתחום שלכם

נכון, משרדי פרסום טובים עשויים להעניק שירות לא פחות טוב לחברה להשכרת מכוניות מאשר לחברה המשווקת מזון לכלבים, למשל. אבל, למשרד פרסום המבוסס בתחום העיסוק שלכם ישנו יתרון ענק, מאחר והוא מכיר את השוק הספציפי, מכיר את המתחרים, דובר את השפה הנדרשת, וכתוצאה מכך, הוא אפקטיבי ויעיל הרבה יותר, ממשרד פרסום שאיננו בעל ניסיון כזה.

  • משרד פרסום רוחבי

גם (ובעיקר) בעידן הדיגיטלי שלנו, ישנם סוגים שונים של פרסום, אפיקים שונים, פלטפורמות שונות, ונראה, כי כל אחד מהתחומים הללו עוד ילך ויסתעף ויתפתח בעתיד. על מנת למנוע מצב בו תגלו בעוד זמן מה, כי אתם זקוקים לקמפיין בפייסבוק (כי שם, כרגע, נמצא קהל היעד המשמעותי שלכם) אבל משרד הפרסום שבחרתם מתמחה דווקא בקמפיינים באאוטבריין, ולכן, אתם נאלצים לפצל את הפרסום בין משרדים שונים, עדיף, מלכתחילה, לבחור משרדי פרסום בתחומים רבים ככל האפשר, או, לחילופין, משרד פרסום אחד שיהווה One Stop Shop עבור כל סוגי הפרסום השונים (גם כשהם מגיעים ממשרדים שונים).

  • משרד פרסום העובד על פי מודל העבודה הנוח לכם

ישנם מודלי עבודה שונים ורבים, המחלקים את האחריות בין משרד הפרסום ללקוח (אתם) ברמות שונות. אם אתם עובדים עם בעלי מקצוע אחרים, בוודאי כבר גיבשתם העדפה למודל העבודה הרצוי לכם (למשל, העברת כל תחום הפרסום למשרד הפרסום, או שילוב בין משרד הפרסום לבין מנהל דיגיטלי מטעם העסק). כעת, עליכם לוודא כי משרד הפרסום שאתם שוקלים לשכור את שירותיו, אכן עובד אף הוא במודל העבודה הנוח לכם.

  • משרד פרסום המעניק יחס אישי

מקצועיות ורב גוניות שוות הרבה בתחום הפרסום של ימינו, אבל הן אינן מהוות את כל מה שצריך משרד פרסום כדי להיות מוצלח. בעיקר, כי, בשני צידיו של תקציב הפרסום, מצויים גם אנשים, אשר צריכים ליצור קשר טוב ביניהם, על מנת שלא רק הפרסום יהיה אפקטיבי, אלא גם הדרך להשגתו לא תעלה לאף אחד מהצדדים בדם, יזע ודמעות.

 

לסיכום:

למרות שבחירת משרד הפרסום הנכון עבורכם נראה כמשימה מסובכת למדי, צליחתה תזכה אתכם בשותפות מקצועית פרודוקטיבית ויעילה.