ייעוץ שיווקי גם לטווח הקצר

לכל יועץ שיווק או יועץ מכירות חייב להיות נסיון מעשי בניהול שיווק ומכירות, נסיון של מספר שנים בתפקידי ייעוץ שיווקי עם הוכחת גידול במכירות הארגון. תפקידו של היועץ אינו רק להסביר ולדבר על דרכים לשיפור אסטרטגי אלא להראות בפועל כיצד ניתן לעשות זאת, על ידי ביצוע פעולות שיובילו לחיזוק מיתוג הארגון וגידול הכנסות החברה בפועל.

תפקיד ייעוץ שיווקי

יועצי שיווק ומכירות רבים בעבר תפקדו כמנהלים בחברות שונות בתפקידים בכירים ומלווים כיום מנהלים זוטרים ומנהלים בכירים כאחד. לפעמים היועצים מתמחים בתחום מסויים ובכך יכולים להעניק ידע מקצועי מקיף ורחב. כמו כן פעמים רבות עובדים יועצים אלה בצוותים ולא בהכרח באופן עצמאי בלבד. מערך ייעוץ שיווקי הוא דרך טובה להתמודד עם כל הנחוץ לחברה לארגון והשגת היעדים.

באילו מקרים ניתן להזמין יועץ שיווק ומכירות

אפשר להזמין יועץ עבור מספר רב של נסיבות. אלה יכולות להיות למשל ליווי חברות בהקמה, ליווי מערך מכירות פרונטלי חדש או תכנון מערך טלפוני חדש וכן ללוות חברה בצמיחה. בנוסף לכך, יועץ שיווק ומכירות יכול להצטרף לחברה כדי לגבש ביחד איתה שיטות מכירה ייחודיות המתאימות לאופי החברה.

מקרה נוסף שבו ניתן לבקש יועץ הוא רצון להגדיל את היקף המכירות של החברה. על ידי ייעוץ שיווקי אפשר לגבש יעדים ומטרות כדי להגיע להיקף מכירות גדול יותר. בדרך זו ניתן להיעזר במומחים בתחום ולא להתחיל מאפס את הדרך ליעד זה. ניתן לעשות זאת למשל דרך שיטה של תגמולים או שיטה של הצבת יעדים ועוד.

ליווי מנהלים

כמו שציינו, מומחי השיווק מגיעים גם כדי ללוות את מנהלי החברה בדרגים השונים וכדי לעבוד איתם על הכשרת עובדים ופיתוח תכניות הכשרה שונות, מניעה של שחיקה של צוות העובדים הקיים או גיבוש נהלים לגיוס עובדים, אימון מכירות והצבת יעדים קצרי וארוכי טווח למכירות וגם פיקוח ובקרה בחברה יש לציין שבניגוד לקורס מנהלים, מדובר בליווי אישי צמוד וממוקד. לפעמים ייעוץ שיווקי  גם עובד על שיפור מערכים קיימים בחברה כמו מערכי גיוס, מערכי בקרה ומערכי איכות.

על ידי גיבוש אסטרטגיה ברורה למשל, יחד עם כל דרגי המנהלים בחברה, שמועברת באופן ברור ועקבי אל צוות העובדים, ניתן להגיע ליעדים שהוצבו בדרך טובה ולאורך זמן.

בדקו גם  קורס מכירות | סדנת מכירות